آرد برنج در مقابل آرد برنج چسبناک

آرد برنج و آرد برنج چسبناک اغلب توسط بسیاری از افراد با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. این می تواند به دلیل شباهت در نام مواد تشکیل دهنده باشد که منجر به یک فرضیه نادرست در مورد مواد تشکیل دهنده شود. ما در مورد هر نوع رنگ، نحوه استفاده از آنها در پخت و پز، و زمانی که هر کدام را می توان جایگزین کرد، زمانی که شما رو به اتمام است، خواهیم پرداخت. همچنین، من برخی از دستور العمل های مورد علاقه خود را از این وبلاگ با استفاده از این آردها به اشتراک می گذارم تا به شما کمک کنم با آرد برنج و آرد برنج چسبناک آشنا شوید.

آرد برنج چیست؟

آرد برنج از آسیاب برنج دانه بلند یا متوسط ​​تولید می شود که متفاوت از آرد گندم کامل می باشد. به دلیل خاصیت غلیظ کنندگی و قابلیت افزودن بافت های جویدنی و کشدار به غذاهای مختلف، اغلب در آشپزی آسیایی استفاده می شود. علاوه بر این، آرد برنج حاوی گلوتن نیست و آن را نرم و کشسان می کند.

دو نوع آرد برنج قهوه ای و برنج وجود دارد. آرد برنج قهوه ای از برنج سبوس دار آسیاب می شود. در همین حال، آرد برنج سفید از برنج سفید آسیاب شده بدون سبوس تهیه می شود که صادرات این محصول همانند صادرات آرد گندم جایگاه خوبی دارد. آرد برنج قهوه ای طعمی آجیلی و کمی شیرین دارد، در حالی که آرد برنج سفید بدون طعم است.

کاربردهای رایج آرد برنج

آرد برنج معمولا در دستور العمل های آسیایی برای تهیه کیک برنج، رشته فرنگی، پنکیک، کرپ برنج، شیرینی و بسیاری از غذاهای دیگر استفاده می شود. آرد برنج قهوه ای به دلیل طعمی که دارد، انتخابی عالی برای پخت شیرینی هایی مانند کلوچه و کیک است. همچنین یک گزینه بدون گلوتن خوب برای محصولات پخته است زیرا به تعادل چگالی کمک می کند. از آرد برنج قهوه ای می توان به عنوان غلیظ کننده سوپ و خورش نیز استفاده کرد. در همین حال، آرد برنج سفید برای تهیه خمیرهای سبک ایده آل است. از آنجایی که طعمی ندارد، بهتر است از آن برای تهیه تمپورا و رشته فرنگی استفاده شود، زیرا طعم غذا را تحت تأثیر قرار نمی دهد

آرد برنج چسبناک چیست؟

آسیاب کردن برنج بلند و دانه کوتاه خشک شده، آرد برنج چسبناک تولید می کند که به آن آرد برنج شیرین نیز می گویند. بسیاری از مردم معتقدند که حاوی گلوتن است، اما اینطور نیست. همچنین شیرین نیست، بلکه بی طعم است، شبیه به آرد برنج. در نهایت، مقداری کشش و بافت چسبناک و جویدنی دارد.

آرد برنج چسبناک برای چه مواردی استفاده می شود

آرد برنج چسبناک اغلب در غذاهای آسیایی، به ویژه در دسرها بر خلاف آرد گندم ارگانیک استفاده می شود. به دلیل بافت جویدنی آن، از آن برای تهیه مروارید بوبا و موچی استفاده می شود. وقتی نوبت به پخت می رسد، بیشتر شبیه نشاسته استفاده می شود و به غذاهای پخته شده اجازه می دهد رطوبت را حفظ کنند. دونات موچی ، ginataan bilo-bilo (توپ های برنج، سیب زمینی شیرین و دسر نارگیل) و توپ های کنجد از جمله دستور العمل های محبوبی هستند که از آرد برنج چسبناک استفاده می کنند.

از آرد برنج شیرین برای تهیه غذاهای خوش طعمی مانند رشته فرنگی و پیراشکی نیز استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای تهیه خمیر برای سرخ کردن عمیق استفاده کرد، اما مطمئن شوید که از آرد برنج شیرین تهیه شده از برنج دانه بلند استفاده کنید زیرا وقتی سرخ می شود سطح تردتری ایجاد می کند. علاوه بر این، مانند آرد برنج، می توان از آن به عنوان یک ماده غلیظ کننده در سس ها استفاده کرد.

صادرات آرد به عراق

آیا آرد برنج دارای گلوتن است؟

اصطلاحات آرد برنج چسبناک و آرد برنج شیرین را می توان برخلاف آرد گندم قم به جای هم استفاده کرد. ژاپن، چین و کره جنوبی از اصطلاح آرد برنج شیرین استفاده می کنند ، در حالی که آسیای جنوب شرقی از آرد برنج چسبناک استفاده می کند . اساساً همان چیز است. از همین نوع برنج، برنج چسبنده که گاهی به آن برنج چسبنده نیز گفته می شود، در تولید آن استفاده می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.