چرا آرد بادام بهتر از اکثر آردهای دیگر است؟

آرد بادام یک جایگزین محبوب برای آرد گندم سنتی است. کربوهیدرات کمی دارد، سرشار از مواد مغذی است و طعم کمی شیرین‌تر دارد. آرد بادام همچنین ممکن است فواید سلامتی بیشتری نسبت به آرد گندم سنتی داشته باشد، مانند کاهش کلسترول بد LDL و مقاومت به انسولین.

آرد بادام چیست؟

آرد بادام از بادام آسیاب شده تهیه می شود که صادرات این محصول همانند صادرات آرد گندم جایگاه خوبی دارد.

این فرآیند شامل سفید کردن بادام در آب جوش برای جدا کردن پوست، سپس آسیاب کردن و الک کردن آنها به آرد خوب است.

آرد بادام با آرد بادام یکی نیست، علیرغم اینکه گاهی اوقات نام آنها به جای هم استفاده می شود.

آرد بادام از آسیاب کردن بادام ها در حالی که پوست آنها دست نخورده است تهیه می شود و در نتیجه آرد درشت تری به دست می آید.

این تفاوت در دستور العمل هایی که بافت تفاوت زیادی ایجاد می کند مهم است. آرد بادام از بادام های بلانچ شده تهیه می شود که آسیاب شده و به آرد ریز الک می شوند.

آرد بادام فوق العاده مغذی است

آرد بادام سرشار از مواد مغذی است. یک اونس (28 گرم) حاوی ( 3 ):

کالری: 163
چربی: 14.2 گرم (9 مورد آن تک غیراشباع است)
پروتئین: 6.1 گرم
کربوهیدرات: 5.6 گرم
فیبر غذایی: 3 گرم
ویتامین E: 35 درصد از RDI
منگنز: 31 درصد از RDI
منیزیم: 19 درصد از RDI
مس 16 درصد از RDI
فسفر 13 درصد از RDI
آرد بادام به ویژه سرشار از ویتامین E است، گروهی از ترکیبات محلول در چربی که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن شما عمل می کند.

آنها از آسیب مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد که پیری را تسریع کرده و خطر بیماری قلبی و سرطان را افزایش می دهند، جلوگیری می کنند.

در واقع، چندین مطالعه دریافت بالاتر ویتامین E را با نرخ پایین‌تر بیماری قلبی و آلزایمر مرتبط دانسته‌اند.

منیزیم یکی دیگر از مواد مغذی است که در آرد بادام به وفور یافت می شود. این در بسیاری از فرآیندهای بدن شما نقش دارد و ممکن است فواید متعددی از جمله بهبود کنترل قند خون، کاهش مقاومت به انسولین و کاهش فشار خون داشته باشد. آرد بادام فوق العاده مغذی است. به ویژه سرشار از ویتامین E و منیزیم است، دو ماده مغذی مهم برای سلامتی.

صادرات آرد به عراق

آرد بادام برای قند خون شما بهتر است

غذاهای تهیه شده با گندم تصفیه شده برخلاف آرد گندم ارگانیک دارای کربوهیدرات بالایی هستند، اما چربی و فیبر کمی دارند.

این می تواند باعث افزایش سطح قند خون و به دنبال آن افت سریع شود که می تواند باعث خستگی، گرسنگی و هوس خوردن غذاهای پر قند و کالری شود.

برعکس، آرد بادام کربوهیدرات کمی دارد اما چربی و فیبر سالم بالایی دارد .

این خواص به آن شاخص گلیسمی پایینی می‌دهد، به این معنی که قند را به آرامی در خون شما آزاد می‌کند تا منبع انرژی پایدار باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد، آرد بادام حاوی مقدار قابل توجهی منیزیم است – ماده معدنی که صدها نقش را در بدن شما ایفا می کند، از جمله کنترل قند خون.

تخمین زده می شود که بین 25 تا 38 درصد از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمبود منیزیم دارند و اصلاح آن از طریق رژیم غذایی یا مکمل ها ممکن است قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و عملکرد انسولین را بهبود بخشد.

در واقع، توانایی آرد بادام برای بهبود عملکرد انسولین ممکن است برای افراد بدون دیابت نوع 2 که سطح منیزیم پایین یا سطح منیزیم طبیعی دارند اما اضافه وزن دارند نیز اعمال شود.

این می تواند به این معنی باشد که خواص گلیسمی پایین و محتوای بالای منیزیم بادام ممکن است به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا بدون آن کمک کند. آرد بادام ممکن است برای قند خون شما بهتر از آردهای معمولی باشد، زیرا شاخص گلیسمی پایینی دارد و سرشار از منیزیم است.

آرد بادام بدون گلوتن است

آرد گندم حاوی پروتئینی به نام گلوتن است. به خمیر کمک می کند تا حالت کشسانی داشته باشد و هوا را در حین پخت جذب کند تا پف کند و پف کند.

افرادی که به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گندم مبتلا هستند نمی توانند غذاهای حاوی گلوتن بخورند زیرا بدن آنها آن را مضر می داند.

برای این افراد، بدن یک پاسخ خود ایمنی برای حذف گلوتن از بدن تولید می کند. این پاسخ منجر به آسیب به پوشش روده می شود و می تواند علائمی مانند نفخ، اسهال، کاهش وزن، بثورات پوستی و خستگی ایجاد کند.

خوشبختانه، آرد بادام هم بدون گندم و هم بدون گلوتن است، و برای کسانی که نمی توانند آرد گندم قم یا گلوتن را تحمل کنند، جایگزین خوبی برای پخت است.

با این وجود، هنوز مهم است که بسته بندی آرد بادامی را که خریداری می کنید بررسی کنید. در حالی که بادام به طور طبیعی بدون گلوتن است، برخی از محصولات ممکن است به گلوتن آلوده باشند. آرد بادام به طور طبیعی بدون گلوتن است و برای کسانی که به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گندم مبتلا هستند، جایگزین خوبی برای آرد گندم است.

آرد بادام ممکن است به کاهش کلسترول LDL و فشار خون کمک کند
بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است.

به خوبی شناخته شده است که فشار خون بالا و سطح کلسترول بد LDL نشانگرهای خطر بیماری قلبی هستند.

خوشبختانه، آنچه که می خورید می تواند تأثیر عمده ای بر فشار خون و کلسترول LDL شما داشته باشد، با بسیاری از مطالعات نشان می دهد که بادام می تواند برای هر دو بسیار مفید باشد.

تجزیه و تحلیل پنج مطالعه شامل 142 نفر نشان داد که کسانی که بادام بیشتری مصرف می کردند، به طور متوسط ​​5.79 میلی گرم در دسی لیتر کاهش کلسترول LDL را تجربه کردند.

اگرچه این یافته امیدوارکننده است، اما ممکن است به دلیل عوامل دیگری غیر از خوردن بیشتر بادام باشد.

به عنوان مثال، شرکت کنندگان در پنج مطالعه از رژیم غذایی مشابهی پیروی نکردند. بنابراین، کاهش وزن، که با کاهش کلسترول LDL نیز مرتبط است، می‌تواند در مطالعات مختلف متفاوت باشد.

علاوه بر این، هم در مطالعات تجربی و هم در مطالعات مشاهده ای، کمبود منیزیم با فشار خون بالا مرتبط شده است و بادام منبع خوبی از منیزیم است.

اگرچه چندین مطالعه نشان می دهد که اصلاح این کمبودها ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند، اما آنها ثابت نیستند. تحقیقات بیشتری در این زمینه برای نتیجه گیری قوی تر مورد نیاز است. مواد مغذی موجود در آرد بادام همانند آرد گندم کامل ممکن است به کاهش کلسترول LDL و کاهش فشار خون کمک کند. یافته‌های فعلی ترکیبی هستند و قبل از ایجاد یک پیوند قطعی به تحقیقات بیشتری نیاز است.

Whole wheat flour

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.