• افزایش خطر پوسیدگی دندان هنگام چسبیدن تکه های قندی به دندان، برای جلوگیری از این امر، پس از خوردن میوه خشک، دندان های کودک خود را مسواک بزنید، دهان او را با آب بشویید یا از او بخواهید تکه ای سیب یا پنیر را بجود تا تکه های آن جدا شود.
  • افزایش وزن ناسالم ناشی میوه خشک آذر از محتوای کیلوژول بالای میوه خشک است
  • خطر خفگی زمانی که کودکان خردسال برای قورت دادن قطعات سفت و/یا چسبنده میوه خشک تلاش می کنند
  • مشکلات شکمی ناشی از محتوای فیبر بالای آن است

همچنین شایان ذکر است که برخی از میوه های خشک، مانند زردآلو خشک، می توانند حاوی سطوح بالایی از مواد نگهدارنده سولفیت باشند.

Food Standards  می‌گوید میوه خشک خانگی اگرچه سولفیت‌ها برای بیشتر افراد بی‌خطر هستند، اما برخی از افراد حساس به سولفیت، که بسیاری از آنها آسم نیز دارند، ممکن است.

با علائمی شبیه آلرژی واکنش نشان دهند و بسیاری از والدین می‌گویند که آسم فرزندانشان با میوه‌های خشک ایجاد می‌شود.

این بدان معناست که میوه‌های خشک «گاهی اوقات غذا» است و نباید به عنوان یک میان وعده معمولی مصرف شود.

انجمن بچه های سالم توصیه میوه خشک تابستانی می کند که فقط گاهی می توانید 30 گرم میوه خشک به کودک خود بدهید و در خدمات آموزشی و مراقبتی در دوران کودکی توصیه می شود.

که کودکان 1 و نیم قاشق غذاخوری میوه خشک مانند این مقدار کشمش یا چهار زردآلو خشک دریافت کنند. نیمه ها،

جایگزین های سالم تر برای زمان میان وعده

جایگزینی آسان برای میوه خشک حبه ای ایرانی یکی دیگر از میوه ها است. توصیه می شود به کودک خود انواع میوه های رنگارنگ مانند انگور سبز، هلو نارنجی، توت فرنگی قرمز و آلو بنفش بدهید.

  • منابع:
    1. Is dried fruit a healthy snack
  • تبلیغات: 
    1. چگونه با خوردن مغز گردو صاحب کودک باهوش شویم
    2. راز موفقیت مادربزرگی که 12 بار ازدواج کرده بود
    3. مزایا و معایب پوشیدن شلوار جین
    4. راه ساده زیستن اما شاد بودن جه چیزی می باشد؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *